• Головна
  • Офіційна інформація
  • Система дистанційного обслуговування клієнтів через програмно-технічний комплекс «Клієнт Казначейства – Казначейство» та її впровадження

Система дистанційного обслуговування клієнтів через програмно-технічний комплекс «Клієнт Казначейства – Казначейство» та її впровадження

На виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2017 року № 816-р “Деякі питання дистанційного обслуговування розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів” та з метою підвищення дієвості і ефективності процесу казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, інших клієнтів, Державною казначейською службою України впроваджується Система дистанційного обслуговування клієнтів через програмно-технічний комплекс «Клієнт Казначейства - Казначейство» (далі – СДО).

 

Дана система втілюється шляхом запровадження електронної форми обслуговування клієнтів з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних інтернет-технологій.

Використання СДО дозволить отримати ряд суттєвих переваг:

- зменшення витрат часу на розрахунково-касове обслуговування; 

- значне зменшення витрати на придбання паперу, паливо мастильних матеріалів та інших витратних матеріалів; 

- отримання інформації в режимі «оnline»;

- надійна система захисту інформації.

Доступ до СДО здійснюється через захищений канал зв'язку побудований через мережу Інтернет. Засоби захисту каналу є програмними, мають позитивний експертний висновок Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації (далі - ДССЗЗІ) та надаються Казначейством безкоштовно та легально.

Для роботи використовується система не нижче Windows 7 SP1 та сучасні версії інтернет-браузерів Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, Safari.

Для входу в систему та накладання електронно-цифрового підпису кожен користувач повинен мати електронний ключ збережений на захищеному носієві ключової інформації (далі - НКІ).

Під захищеним НКІ розуміється такий носій, який апаратно унеможливлює зчитування ключа з носія. Крім цього такий НКІ має забезпечувати апаратне шифрування/розшифрування за різними методами. Захищений НКІ - це обов'язкова вимога системи захисту, яка використовується в СДО, враховуючи те, що дана система є системою дистанційного управління фінансами Клієнта. Такі захищені НКІ виробляють декілька компаній на Україні. Захищений НКІ Клієнт Казначейства придбає самостійно. Вартість залежно від моделі (SecureToken-337M, SecureToken-337К), матеріалу, з якого виготовлений роз’єм НКІ ( метал, пластик) та постачальника орієнтовно 680,00 – 965,00 грн.

Послуга дистанційного отримання виписки потребує мінімум 1 НКІ для 1-го працівника, який буде мати підпис бухгалтера. Для забезпечення можливості використання СДО в моменти відсутності бухгалтера треба ще 1 НКІ для іншого бухгалтера.

Послуга дистанційної передачі до відповідного органу Казначейства платіжних доручень потребує мінімум 3 НКІ для 3-х працівників: НКІ для підпису бухгалтера, НКІ для підпису керівника та НКІ для електронної печатки установи. Для забезпечення можливості використання СДО в моменти відсутності бухгалтера та керівника треба ще 2 НКІ: для ще одного бухгалтера та заступника керівника. Отже в цьому разі мінімальна потреба - З НКІ, а оптимальна - 5 НКІ.

Електронний ключ, який буде зберігатися на НКІ, має бути отриманий від акредитованого центру сертифікації ключів Державної казначейської служби України (отримання безкоштовне).

Всі послуги, які в рамках підключення та використання системи дистанційного обслуговування надає Казначейство, безкоштовні.

Клієнт самостійно забезпечує захист від несанкціонованого доступу до автоматизованого робочого місця працівника, який працює в СДО.

Працівник, який працює в СДО, має зберігати НКІ з особистим ключем в особистому опечатаному сейфі.

На персональному комп'ютері працівника має бути встановлене програмне забезпечення антивірусного захисту інформації, що входить до Переліку засобів загального призначення, які дозволені для забезпечення технічного захисту інформації, необхідність охорони якої визначено законодавством України.

На сайті Казначейства (http://www.treasury.gov.ua)  створено розділ  “Електронні сервіси”, де розміщено різноманітну інформацію, зокрема, дорожня карта підключення, анкета клієнта та проект типового договору.

 

Як це працює, запитаєте Ви?

Ви, знаходячись на своєму робочому місці, зможете через мережу Інтернет зайти в спеціально розроблену систему "Клієнт Казначейства - Казначейство" та виконати наступне:

- отримати виписку з рахунків;

- сформувати та направити нам документи по планових показниках;

- сформувати та направити нам реєстри зобов'язань, реєстри фінансових зобов'язань;

- направити нам підтвердні документи в електронному вигляді;

- сформувати та направити нам платіжні доручення.

Ваш зв'язок з системою через мережу Інтернет захищатиметься безкоштовним для Вас програмним забезпеченням, яке Вам надасть Казначейство.

Робота в системі проводитиметься через Інтернет-переглядач (браузер).

Для подачі документів в орган Казначейства Вам не потрібно з'являтися особисто. 

Порядок підключення до системи:

1. Ви надаєте анкету в паперовому вигляді в орган Казначейства, який Вас обслуговує або в електронному вигляді електронною поштою. Форма анкети на сайті : www.treasury.gov.ua в розділі "Електронні сервіси".

2. Ми Вам для підписання надаємо два примірники договору на підключення до системи дистанційного обслуговування.

3. Ви нам повертаєте два підписані примірники для підписання з нашого боку. Після підписання один примірник наш, другий - Ваш.

4. З моменту реєстрації підписаного договору Державна казначейська служба України розпочинає підготовку для Вас пакета із програмним забезпеченням та електронними ключами, за допомогою яких буде захищатися зв'язок Ваш з нами через мережу Інтернет.

5. Тим часом Ви самостійно закуповуєте носії електронних ключів.

6. Ваші електронні ключі на носії будуть сформовані нашим акредитованим цетром сертифікації ключів. Для цього Вам необхідно буде підготувати ряд документів, перелік яких і інструкції по заповненню яких Вам будуть надані.

7. Підготовлений пакет із програмним забезпеченням та електронними ключами захисту Вашого зв'язку з нами через мережу Інтернет надійде до нас та буде Вам переданий по акту прийому-передачі.

8. Встановлення необхідного програмного забезпечення проводитиметься Вашими спеціалістами самостійно (на CD-диску, який міститиметься в пакеті будуть необхідні інструкції), але в разі виникнення проблем із цим ми Вам допоможемо.

9. По факту підключення через налаштоване програмне забезпечення буде підписаний нами акт підключення.

10. Після підключення для кожної особи, для якої формувався електронний ключ, Вам необхідно буде підготувати та надати нам заявку на надання доступу.

11. Виконавши Вашу заявку ми повідомимо Вам, що доступ надано.

12. Визначені Вами особи, яким ми надали доступ, можуть здійснювати вхід в систему та працювати. На CD-диску, який міститиметься в пакеті, також будуть інструкції по роботі користувача в системі.

Крім цього слід зазначити, що програмно-технічний комплекс «Клієнт Казначейства – Казначейство», знаходиться в процесі постійного удосконалення щодо дотримання засад безперебійності, безпомилковості та надійності системи. Якщо в процесі роботи будуть виникати побажання, пропозиції з удосконалення систетеми, будемо раді Вас почути.

За додатковою інформацією звертайтеся:

Начальник управління - ОШУРКО Лариса Іванівна, тел. 3-12-13

Заступник начальника управління – начальник відділу надходжень та видатків - КОРОБКА Ірина Володимирівна, тел. 3- 11-83

Головний спеціаліст з інформаційних технологій та захисту інформації -КОЗОДОЙ Владислав Володимирович, тел. 3- 19-77

Управління Державної казначейської

служби України у м.Вараші Рівненської області