Податкова служба повідомляє

На Рівненщині вже працюють новітні РРО

В Головному управлінні ДПС у Рівненській області нагадують суб’єктам господарювання, що з 1 серпня 2020 року набули чинності норми щодо запровадження програмних реєстраторів розрахункових операцій. Відповідно суб’єктам господарювання, на яких поширюється дія Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», ДПС було надано для застосування безкоштовні програмні рішення.

Наразі представники підприємництва Рівненщини, як юридичні, так і фізичні особи, зареєстрували 65 програмних реєстраторів розрахункових операцій. Найбільшою популярністю програмні РРО користуються серед представників бізнесу Рівного. Такі суб’єкти господарювання вже можуть оцінити переваги новітніх РРО, а це – відсутність додаткових фінансових витрат, швидка рестрація в онлайн-режимі, онлайн передача (отримання) даних, надсилання покупцю фіскального чека в електронному вигляді.

Звертаємо увагу, що запровадження РРО відбувається поетапно. Зокрема, з 1 січня використовувати касові апарати буде необхідно лише тим підприємцям, котрі здійснюють ризикові форми  діяльності, зокрема продаж через Інтернет, продаж технічно складних товарів, лікарських засобів та медичних виробів, ювелірних виробів, вживаних товарів в магазинах, у сфері громадського харчування, туристичні агентства, готелі.

А підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування 1 групи, взагалі звільнені від застосування РРО.

То ж у податковій службі краю радять представникам бізнесу, для яких у наступному році використання касових апаратів буде обов’язковим, зареєструвати новітні РРО. Безкоштовне програмне рішення ПРРО просте та швидке у використанні. Для початку роботи з ним не потрібно  спеціальних навичок. Програмне рішення можна завантажити за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.


 

Реєстратори розрахункових операцій: передбачено поетапне впровадження

В Головному управлінні ДПС у Рівненській області нагадують, що з  01 серпня поточного  року представники бізнесу мають змогу використовувати програмні реєстратори розрахункових операцій. Здійснити реєстрацію програмного РРО можна, подавши реєстраційну заяву в електронній формі, скориставшись засобами Електронного кабінету. Програмне забезпечення для ПРРО абсолютно безкоштовне та є  доступним для повноцінного використання суб’єктами господарювання на добровільній основі.

Зазначений програмний продукт є альтернативою традиційним касовим апаратам, причому встановити його можна на смартфон, планшет, комп’ютер або інший пристрій, що має ОС Android або Windows.

Впровадження ПРРО не виключає застосування класичних касових апаратів. Це альтернатива, яка дозволяє бізнесу обирати той пристрій, який є більш зручним для проведення розрахункових операцій – класичний та/або програмний РРО.

Звертаємо увагу, що законодавством встановлено три основні етапи впровадження нових правил проведення розрахункових операцій в умовах дії змін до законодавства щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг:

- з 1 серпня 2020 року надана можливість обирати той пристрій, який є більш зручним для проведення розрахункових операцій – класичний та/або програмний РРО;

- з 1 січня 2021 року РРО застосовуватимуть суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахунки у сфері Інтернет-торгівлі, ресторанного господарства, ювелірній галузі, торгівлі побутовою технікою, медичних послуг, туризму, готелів, секонд-хенду (ризикові види діяльності);

- з 1 квітня 2021 року РРО використовуватимуть фізичні особи – підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування і є платниками ІІ, ІІІ та IV груп єдиного податку.

Тобто норми щодо обов’язкової фіскалізації наберуть чинності поступово – з 01.01.2021 та з 01.04.2021, тому суб’єкти господарювання, які на сьогодні ще не мають обов’язку застосовувати РРО/ПРРО, можуть долучитись до тестування ПРРО та можуть взяти участь у апробації роботи ПРРО та АРІ, оцінити їх функціонал та набути досвід щодо використання ПРРО.

Відеоуроки від податкової, за допомогою яких платники податків можуть вивчити всі тонкощі використання електронних сервісів, можна знайти на офіційному вебпорталі Державної податкової служби України.


 

До уваги автовласників та покупців пального на АЗС

Державною податковою службою України здійснюється постійний моніторинг та аналіз операцій з продажу пального через реєстратори розрахункових операцій на АЗС.

Встановлено, що при продажу пального на АЗС почастішали випадки зазначення недостовірної форми оплати.

Одним з обов’язкових реквізитів фіскального чека є позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит тощо), суми коштів за цією формою оплати та валюти операції.

Така вимога передбачена Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, із змінами та доповненнями.

При проведенні розрахунку готівкою за пальне касирами на АЗС умисно здійснюється заміна форми розрахунку з готівкової на безготівкову, що дозволяє отримати необліковані готівкові кошти. Наприклад: при оплаті пального в готівковій формі фіскальний чек має містити інформацію про форму оплати «Готівкою». У випадку ж підміни форми оплати у фіскальному чеку буде вказано безготівкову форму оплати «Талон», «Чек», «Відомість», «Попередня оплата» тощо.

Загалом для покупців це не впливає на якість отриманого пального, але має негативний вплив на економіку держави.

Для запобігання таким випадкам просимо звертати увагу на реквізити фіскальних чеків, які видаються покупцям на АЗС при продажу пального, зокрема на те, чи відповідає форма розрахунку тій, в якій його проведено.

Одночасно нагадуємо, що кожен покупець товарів чи споживач послуг,  отримавши фіскальний чек, має можливість скористатися сервісом «Пошук фіскального чека» та перевірити законність здійснення розрахункової операції, співставивши дані з отриманого при розрахунку чека з інформацією, наявною в інформаційних базах на вебпорталі ДПС.

У випадку виявлення фактів підміни форми розрахунків з готівкової на безготівкову у фіскальних чеках продажу чи відсутності електронної копії чека на вебпорталі ДПС просимо інформувати податкові органи для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.

Просто та зручно: сервіс «Е-повернення»

Державна податкова служба України повідомляє, що для спрощення процедури повернення помилково та/або надміру сплачених платежів діє сервіс «Е-повернення».

Платники податків мають змогу у режимі 24/7, дистанційно подати заяву на повернення коштів через Електронний кабінет в «три кліки».

У головному меню Електронного кабінету необхідно в розділі «Заяви, запити для отримання інформації» із запропонованого переліку вибрати форму Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені (J1302001 – для юридичних осіб або F1302001 – для фізичних осіб).

Після заповнення запропонованих реквізитів Заяви необхідно зберегти її, підписати та відправити територіальному органу ДПС.

Повернення помилково та/або надміру сплачених коштів можливо лише протягом 1095 днів від дати їх сплати та за умови відсутності у такого платника податкового боргу.

Даним сервісом за 10 місяців поточного року скористалися 249 тис. платників, з яких 128 тис. – подали заяви на повернення коштів та 121 тис. громадян задекларували право на повернення податкової знижки за деклараціями про майновий стан і доходи.

Територіальними органами ДПС опрацьовано 183 тис. заяв, за якими сформовано та передано до Казначейства електронних висновків на суму 5,7 млрд гривень. Також до Казначейства направлено електронних повідомлень на повернення податкової знижки на суму 311 млн гривень.

Пресслужба Державної податкової служби України