Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій
Кузнецовське відділення Сарненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що з 16.07.2016р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України №440 від 13 липня 2016р., якою затверджено новий Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій. Зазначеним Порядком установлено правила включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до нового Реєстру та виключення з нього. Зауважимо, що постанову прийнято на виконання вимог Закону України від 17 липня 2015р. №652-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій (крім неприбуткових організацій, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань” та відповідають вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України).
Підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу передбачено, що неприбутковим підприємством, установою та організацією може бути організація, що одночасно відповідає таким вимогам:
- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;
- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;
- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Для включення до нового Реєстру, неприбутковим організаціям необхідно подати до контролюючого органу до 01.01.2017 року завірені нею копії установчих документів, а для житлово-будівельних кооперативів також завірені ними копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Неприбутковим організаціям, які не відповідають вимогам п.133.4 ст.133 Податкового кодексу, необхідно привести до 01.01.2017р. свої установчі документи у відповідність та подати до 01.01.2017р. до контролюючого органу за основним місцем обліку завірені ними копії установчих документів, а для житлово-будівельних кооперативів також завірені ними копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом
При цьому повідомляємо, що види установчих документів визначено Законом №755, а саме: установчий документ юридичної особи - це установчий акт, статут, програма політичної партії, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо (п.17 ст.1 розділу І Закону №755).
У разі, якщо неприбуткова організація діє на підставі установчих документів організації вищого рівня відповідно до закону, така неприбуткова організація може повідомити контролюючий орган щодо її належності до структури відповідної організації вищого рівня та подати копії документів, що підтверджують таку належність (підпорядкованість).
Враховуючи зазначене, до нового Реєстру підлягатимуть включенню неприбуткові організації, що відповідають вимогам, встановленим п.133.4 ст.133 Податкового кодексу України.