Юридичним особам: оновіть інформацію про кінцевих бенефіціарних власників
Шановні суб’єкти господарювання! Інформуємо, що 8 червня 2021 року за №768/36390 Міністерством юстиції України зареєстровано наказ Міністерства фінансів України від 19 березня 2021 року №163 "Про затвердження Положення про форму та зміст структури власності". Цей наказ набирає чинності з 11 липня 2021 року.
Звертаємо увагу, що відповідно до частини четвертої Розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" всі юридичні особи, щодо яких в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) мають міститися відомості про кінцевих бенефіціарних власників (далі – КБВ) та які зареєстровані до набрання чинності Наказом про структуру власності, з дня набрання чинності таким актом протягом трьох місяців мають подати державному реєстратору документи для оновлення в Єдиному державному реєстрі відомостей про КБВ.
Таким чином, у період з 11 липня 2021 року по 10 жовтня 2021 року (включно) необхідно подати державному реєстратору документи, передбачені законом, та здійснити оновлення в Єдиному державному реєстрі відомостей про КБВ.
Для оновлення в Єдиному державному реєстрі відомостей про КБВ державному реєстратору необхідно подати:
- заяву щодо державної реєстрації юридичної особи (крім громадських формувань та органів влади) – форма 2 або заяву щодо державної реєстрації юридичної особи – громадського формування – форма 4;
- структуру власності за формою та змістом відповідно до Наказу про структуру власності;
- витяг, виписку чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи – нерезидента в країні її місцезнаходження, – у разі коли засновником юридичної особи є юридична особа – нерезидент;
- нотаріально засвідчену копію документа, що посвідчує особу, яка є КБВ юридичної особи, – для фізичної особи – нерезидента та, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, – для фізичної особи – резидента.
Із зразками складання схематичного зображення структури власності можна ознайомитися на офіційному вебсайті Міністерства фінансів України у рубриці "Фінансовий моніторинг".
Також Міністерством юстиції України спільно з ГО "Форум розвитку громадянського суспільства", "Innovating Governance Association" за підтримки Міжнародного фонду "Відродження" та проекту Ради Європи "Посилення заходів із протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму в Україні" розроблено інтерактивний курс "Визначення кінцевого бенефіціарного власника".
Оновлення в Єдиному державному реєстрі відомостей про КБВ можливо як під час проведення окремої реєстраційної дії відповідно до частини четвертої статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань" (далі – Закон про реєстрацію), так і при вчиненні інших реєстраційних дій, при вчиненні яких передбачено подання документів для встановлення відомостей про КБВ.
Наприклад, якщо у юридичної особи є потреба внести зміни до відомостей про свій відокремлений підрозділ чи перейти на діяльність на підставі модельного статуту, у формі заяви щодо державної реєстрації юридичної особи заявник у блоці "Стан відомостей про кінцевого бенефіціарного власника" може обрати поле "потребують оновлення" та заповнити відповідні сторінки заяви з оновленими даними про такого КБВ.
Слід зазначити, що адміністративний збір не буде справлятися у разі подання державному реєстратору інформації про КБВ в обсязі, визначеному Законом про реєстрацію, протягом трьох місяців з дня набрання чинності Наказом про структуру власності.
Разом з тим, у разі одночасного внесення інших змін до відомостей Єдиного державного реєстру про юридичну особу чи закінчення тримісячного строку з дня набрання чинності Наказом про структуру власності, адміністративний збір буде справлятися у розмірі, встановленому статтею 36 Закону про реєстрацію.
Для отримання зазначеної послуги звертатися за адресою Центру надання адміністративних послуг: м.Вараш, мікрорайон Будівельників, буд. 25/1, приміщення 104.
Додаткова інформація та запис на прийом здійснюється за номером телефону: 067 672-57-90 – державні реєстратори.
За інформацією Сектору "Реєстрація" Відділу "Центр надання адміністративних послуг" Департаменту соціального захисту та гідності виконавчого комітету Вараської міської ради