Як не "потрапити на гачок" шахраїв та аферистів
Із початку 2022 року у Рівненській області зафіксовано більше 500 повідомлень громадян про те, що вони стали жертвами шахраїв.
Працівники Варського районного відділу поліції постійно інформують жителів району про поширені шахрайські афери та надають поради як уникнути шахрайських пасток, розміщують відповідні листівки у приміщеннях банків, установах соціального захисту населення, пенсійного фонду і на дошках оголошень у громадських місцях населених пунктів Вараської громади.
Утім, шахраї схильні "підлаштовуватись під потреби суспільства" і щоразу вигадують нові схеми злочинів.
Правоохоронці закликають громадян дбати про власну безпеку в Інтернеті та уникати спілкування по телефону в разі сумнівних дзвінків.
Отже, щоб не стати жертвою шахрая, будьте обачними:
- замовляючи товари чи послуги через мережу Інтернет, перевіряйте відгуки про товар та якість обслуговування – їх відсутність, незначна кількість чи одноманітність має вас застерегти. Якщо робите перше замовлення у продавця і не маєте впевненості у його порядності, утримайтесь від передоплати – здійснюйте розрахунок лише після одержання товару;
- продаючи речі через Інтренет, не здійснюйте на прохання покупця жодних дій із власною карткою у банкоматі (терміналі). Якщо доводиться розміщувати номер картки в Інтернеті, не вказуйте номер вашого мобільного, який прив'язаний до картки. Для цього придбайте окремий номер;
- у телефонній розмові незнайомці представляються працівниками служби безпеки банку, повідомляють про заблокування картки або незаконне зняття грошей із рахунку. Це лише привід дізнатися реквізити картки й у подальшому викрасти кошти із рахунку;
- нікому не повідомляйте дані банківської картки – номер, термін дії, тризначний код безпеки зі зворотного боку та банківські SMS-паролі, адже це дає можливість шахраю без вашого відома здійснювати операції через мережу Інтернет. Якщо підозрюєте, що маєте справу з шахраями, варто одразу перервати телефонну розмову та зателефонувати на "гарячу" лінію банку (у якому обслуговуєтеся) що вказаний на звороті картки. Чим швидше ви це зробите, тим менше шансів у аферистів збагатитися за ваш рахунок;
- ігноруйте дзвінки від осіб, які вимагають грошей за "владнання проблем", повідомляють неправдиві відомості стосовно близьких, які потрапили до поліції чи в заклади охорони здоров’я. Не давайте волю емоціям, не перераховуйте гроші. Обов`язково зателефонуйте до родича, який нібито потрапив у біду і переконаєтесь, що з ним усе гаразд.