• Головна
  • Новини
  • Юрій Кравець: "За фактом здоровий спосіб життя може приносити великі суми до бюджету"

Юрій Кравець: "За фактом здоровий спосіб життя може приносити великі суми до бюджету"

Голова комісії з питань бюджету, фінансів, економічного розвитку та інвестиційної політики Юрій Кравець (фракція ВО "Батьківщина") розповідає про непопулярні кроки, необхідні для "оздоровлення" бюджету громади, про складні питання та відсутність бюджету розвитку.

Юрію Михайловичу, якщо проаналізувати роботу бюджетної комісії із початку каденції, із якими питаннями довелося стикатися?
Насамперед, відмічу, що склад комісії у нас дуже фаховий, тобто люди які розбираються у структурах, роботі відповідних закладів, організацій. Звісно початок роботи у нас був складний – адже ми одразу увійшли у бюджетний період. Довелося ухвалювати бюджет, розглядати багато програм і пропозицій. І ми з цим впоралися, бюджет 2021 року був прийнятий. Багато було невдоволення від членів комісії, адже було замало часу для докладного вивчення усіх питань. Зараз відповідно ситуація налагодилась та ввійшла в своє русло. Члени комісії вже розуміють процес, який відбувається. Зокрема, ми запровадили звітування розпорядників коштів - організували його за результатами півріччя. Ми дали всім зрозуміти, що кошти мають використовуватися ефективно, швидко і без затримок, тобто все має рухатися згідно з планом.

IMG 7255

Якщо подивитися фахово на бюджет громади – щодо його структури. Відбувалися засідання робочих груп зі стратегії розвитку громади, на яких аналізують галузі, і виникає багато питань до структури бюджету: фактично ми залежимо від одного підприємства, з іншого боку ми витрачаємо більшу половину видатків на освіту. Ваша оцінка бюджету, який він у нас?
"Рівненська АЕС" дійсно бюджетоутворююча організація. З одного боку – це дуже серйозний партнер громади, адже більшість наших надходжень (82% бюджету) складається з ПДФО, левову частку якого ми одержуємо саме завдяки працівникам станції. Авжеж це добре, але з іншої сторони – великі ризики. Якщо буде збій щодо ПДФО, це одразу відобразиться на надходженні коштів до місцевого бюджету. Це проблема багатьох років, тому основне завдання усіх депутатських каденцій, та й взагалі влади, створення робочих місць. Також одержання коштів від інших видів діяльності. До прикладу, якщо б бюджет громади складався пропорційно АЕС і інші надходження 70/30 чи 60/40, то це вже певний оптимізм щодо майбутнього громади.

Стосовно соціальної спрямованості нашого бюджету – звичайно, хочеться одержувати високі зарплати. Тобто розвивати, наприклад, галузь освіти, у сфері інформаційних технологій, забезпечувати школи спеціальними класами інформатики, хімії, фізики. Спрямовувати кошти для здобуття школярами високого рівня знань. Однак нині ми уже 56% бюджету спрямовуємо на освіту. Відповідно маємо прагнути того, щоб максимально скорочувати витрати на освіту. Нам необхідно ухвалити низку не популярних рішень. Ми всі прекрасно розуміємо, що сьогодні народжуваність у місті зменшується, як наслідок, зменшується кількість дитячих груп у садочках. Логічно з точки зору економіки об’єднувати садочки. Розумію, що це непопулярна міра, адже у Вараші ми звикли вести дитину до того садочка, що ближче до будинку. Але ми не можемо утримувати величезну кількість об’єктів та витрачати на це кошти, забезпечувати їх теплом, водою. На комунальну інфраструктуру ми витрачаємо мінімальну кількість коштів. Ми практично відкидаємо планування стратегії розвитку житлово-комунального господарства, ремонту доріг та інших заходів, оскільки надаємо перевагу розвитку освіти, культури.

Чи є у нас поняття бюджет розвитку?
На жаль, у нашому місті бюджету розвитку як такого немає. Коли йдемо на вибори, то говоримо про розвиток підприємництва. Разом із тим, розвиток підприємництва у нас покладений на самих підприємців – ми їх не забезпечуємо абсолютно ніякою допомогою задля розвитку. Водночас, один підприємець створює 2-5 робочих місця, а це вже складова одержання коштів не від бюджетоутворюючого підприємництва. Зараз у нас надзвичайно збільшилася територія громади, ми завжди були обмежені у розвитку підприємництва у межах Вараша, а нині у нас є маса населених пунктів, які приєдналися до нашої територіальної громади. Відповідно потрібно розробляти програму стратегії відносно розвитку підприємницької діяльності, інноваційних технологій, саме на територіях, які до нас приєдналися. Також вважаю треба розвивати спорт, адже він спонукає населення до активного способу життя, тобто зменшується кількість лікарняних, збільшується кількість здорового населення, відповідно менші витрати треба для галузі медицини. Загалом ми ніколи достеменно не рахували, скільки коштів нам може давати здоровий спосіб життя, а за фактом це можуть бути великі суми.